Lazada MY

Monday 26 November 2012

Bank Mana Yang Boleh Bagi Loan Senang?

Dalam proses untuk memohon loan untuk pembiayaan harta seperti rumah mahupun peribadi, anda seharusnya tahu akan kelayakan semasa anda sebelum pihak bank dengan buta-buta je menolak permohonan anda.

Aku pun mengalami masalah yang sama, sekarang ni sedang berusaha untuk memohon loan peribadi untuk finance rumah flat putra damai di Presint 11, Putrajaya yang bakal aku duduki bersama keluarga tercinta. Disebabkan peluang untuk membeli di Putrajaya amat terhad, aku menjangkakan yang tawaran daripada owner flat tersebut adalah sesuatu yang tidak mampu aku tolak. Masalahnya dimana dan bank mana menawarkan pinjaman peribadi kepada anggota tentera?. Sebagai seorang anggota tentera memang benar agak sukar untuk membuat pinjaman peribadi dengan bank-bank yang ada di Malaysia. Mengapa? Jangan tanya aku atau UGAT, tanyalah mereka-mereka yang telah mempergunakan peluang menipu bank-bank, koperasi tentera dan along-along ketika kenaikan gaji yang ketara untuk kakitangan kerajaan sekitar tahun 2007.

Oleh sebab malaun-malaun ni yang mengeksploitasikan peluang yang ada untuk membuat pinjaman, maka bank-bank di Malaysia telah diarahkan untuk memperketatkan urusan pinjaman peribadi untuk anggota tentera. Aku amat sedih sekali sebab tak semua anggota tentera yang suka mengambil kesempatan dan joli kesemua duit yang diperoleh ke jalan yang tiada faedah. Ada je anggota tentera di luar sana yang ingin memohon dan membuat pelaburan semula yang mana ada janaan pendapatan sampingan daripada loan tersebut.

Tempias ini memang terkena kat aku ketika ini yang agak sukar untuk dapatkan pinjaman peribadi untuk langsaikan baki RM 143k kepada tuan rumah. Menapak la aku ke Bank Rakyat, MBSB untuk tanyakan kelayakkan aku untuk buat pinjaman peribadi dengan mereka, jawapan mereka dengan sinis ; 'Maaf En, anggota tentera tidak dibenarkan untuk membuat pinjaman peribadi'. Dalam hati aku, buang masa aku je menapak ke pejabat diorang dan akhirnya gagal dapatkan pinjaman walaupun dah dekat berjam menunggu giliran.

Tu waktu time cuti raya tempoh hari, sekarang ni sudah bekerja semula, takkan nak ponteng untuk setelkan isu pemilikan harta ni. Terpaksalah aku melakukan perkara dibawah sebelum fokus tepat kepada bank yang boleh memberikan aku pinjaman:

  • Browse setiap website bank yang ada di Malaysia yang menawarkan pinjaman peribadi.
  • Rajin-rajinkan diri untuk call mereka dan bertanyakan kelayakan anda sebelum pergi berjumpa dengan wakil mereka. Aku biasanya buat ni malam-malam. Ada bank yang beroperasi 24 jam untuk melayan pertanyaan anda.
  • Setelah kenalpasti target bank anda, sediakan dokumen yang diperlukan dan terus buat appointment keesokkan harinya.
Seperti aku, hanya Bank Islam yang pada aku menawarkan produk pembiayaan peribadi yang menarik, kompetetif dan tak banyak songeh macam bank konvensional yang lain. Interest pinjaman yang rendah berbanding yang lain dan jumlah masa  pembayaran balik yang lama iaitu selama 15 tahun.

Interest Maybank pada aku amat tidak reasonable daripada 9 - 11% setahun dengan tempoh maksimum bayar balik hanya selama 6 tahun. Mana mampu aku nak bayar balik pinjaman tu dalam tempoh yang singkat. Rabak slip gaji aku nanti. MBSB dan Bank Rakyat pula hanya dibuka kepada rakyat Malaysia yang bekerja selain tentera. So, aku bernasib baik kerana kedua-dua koperasi tentera dan Bank Islam boleh membiayai keperluan pinjaman aku tu. Cumanya aku ingin tahu kenapa Bank Islam hanya berikan kebenaran ini hanya kepada pegawai tentera. Mungkin mereka tidak mahu mengambil risiko dengan anggota Lain-lain Pangkat (LLP) kerana tak percaya mereka mampu membayarnya semula. Itu pada aku tanggapan yang lemah, bukan semuanya begitu, seeloknya, setiap permohonan hendaklah diteliti dan dianalisa secara terperinci sebelum memberi kata putus YA dan TIDAK.

Kasihanilah mereka yang memerlukan pinjaman untuk memenuhi keperluan diri. Pada yang pernah ambil kesempatan tu, pada aku adalah mereka yang suka mementingkan diri sendiri. Disebabkan mereka, ramai lagi yang sengsara nak buat pinjaman. Diharapkan ada perubahan di masa akan datang.

p/s : Esok nak ke UGAT tukar gaji dari Maybank ke Bank Islam. Maybank tak memahami langsung. Jika ada yang ingin memohon sila layari laman INI

Pada yang belajar cara tambah pendapatan melalui affiliate boleh kaji kitab INI.
Pada yang belajar cara kontraktor dapat projek dari kerajaan boleh belajar dari ilmu INI
Pada yang nak buat e-book sendiri dan kaya selepas menjualnya boleh menuntut dari kajian INI.



126 comments:

  1. adakah pinjaman bank islam ini masih dibuka lagi untuk anggota llp yang memerlukan seperti aku nih tolong inform balik kepada admin 0196518479 atau ayusfly@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh tel pihak bank dulu sebelum dtg.

      Delete
    2. Salam...bro loan utk pekerja swasta ade x?basic rm1300 lbih..

      Delete
  2. maff encik hanif saya dah terdesak nak buat pinjaman nih boleh inform bank islam mana encik boleh buat sebab ramai antara sahabat memerlukan pinjaman memandang ttp dah singkat tapi hutang koperasi tentera masih banyak..nak buat kat koperasi dah tak boleh dah..memandangkan nak kawin perlukan wang ..nak tunggu permohonan sambung lambat lagi..harap encik hanif leh gtau kat mana bank islam yang leh terima tentera untuk buat pinjaman..boleh bagi no fon bank tak ayusfly@yahoo.com. masalah yang timbul sekarang ni dengan menyekat anggota dari membuat pinjaman dari bank atau koperasi luar oleh ugat, tidak mendatangkan kebaikan malah boleh menyebabkan anggota membuat keputusan untuk meminjam dengan along lebih serius lagi dikalangan anggota...saya sedih sebagai anggota malu dah call bank jawapan yang sama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. En bole try tanya bank islam di menara tabung haji. tp info dr bank tu hanya utk pegawai. tp boleh cuba. xpun RHB bank. ia bergantung pd banker. Kalo dah nak dkt pencen or ttp bole try tanya bank muamalat. dia ada pakej utk anggota tentera. ape2 pun kena pandai simpan duit

      Delete
  3. ok saya akan cuba encik apa2 pun terima kasih banyak kerana membantu,memberi jalan penyelesaian..semoga pertolongan encik mampu membantu anggota...terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xpe saya faham. inilah masalah yg sy xsetuju dgn UGAT. kesian pd anggota yg benar2 jujur dan inginkan pinjaman

      Delete
  4. salam encik..saya n tunang nk buat pinjaman peribadi untuk berkahwin..tunang bekerja sendiri(mempunyai syarikat sendiri),kami merancang untuk berkahwin dalam bulan 6 nanti..kewangan masih xckup lagi..boleh encik bagi saya mklumat atau khidmat nasihat bank mane yg boleh mlluskan pinjaman kami ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik azie boleh try tanya bank rakyat as cik dan tunang bukan tentera. bukan tentera senang sket nak buat pinjaman. bank-bank biasa lain pun ok. seperti contoh bank islam dan MBSB. cik azie boleh call mereka. tapi pesan saya, jangan pinjam byk sehingga xmampu byr. pinjam utk keperluan sahaja. interest pinjaman peribadi agak tinggi.

      Delete
  5. Salam ad tak pinjman untk tentera. Nak pinjam koperasi pun banyak syarat2 dah xmcm dlu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada tu memang ada cuma nak kena rajin bertanya.

      Delete
  6. no telifon org yang uruskan tu ada tak??

    ReplyDelete
  7. no fon org yg uruskan tu ada tak??

    ReplyDelete
  8. no telifon org yang uruskan tu ada tak??

    ReplyDelete
  9. assakkum en.halif ada x org dalam yang boleh adjust kasi lepas bank islam sbb sy ni anggota bawahan tentera??

    ReplyDelete
  10. assakkum en.halif ada x org dalam yang boleh adjust kasi lepas bank islam sbb sy ni anggota bawahan tentera??

    ReplyDelete
  11. assakkum en.halif ada x org dalam yang boleh adjust kasi lepas bank islam sbb sy ni anggota bawahan tentera??

    ReplyDelete
  12. assakkum en.halif ada x org dalam yang boleh adjust kasi lepas bank islam sbb sy ni anggota bawahan tentera??

    ReplyDelete
  13. Saya takde pengalaman pasal ni bro. memang saya pinjam loan pun bersusah payah juga. Takde org dalam. Yg penting gaji nak kena ubah ke Bank Islam dulu sebelum dia approve. Tapi better tanya Bank Islam bro layak ke tak layak dulu. Lepas tu baru uruskan pertukaran gaji dari bank semasa ke bank islam di UGAT

    ReplyDelete
  14. assalamualaikum en.halif.. Sy nk tanya..bank islam boleh ke buat pinjaman peribadi utk pekerja swasta..??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh. tiada masalah. tp nak kena sediakan dokumen yg mereka perlukan saja.

      Delete
    2. Sy dari muar..keje ptnas da 2thun n gji by cash...n sy btl2 memerlukn pjaman tok majlis kawen bln 7 ni..blh x cik bg pdpt bank mane y blh sy buat pmohonan?trm ksh

      Delete
  15. Blh tak pembayaran dibuat tanpa potongan gaji?

    ReplyDelete
  16. hanif ko tipu semua ye.

    ReplyDelete
  17. muamalat ok jer thn lepas aku buat xder masalah..dkt2 nk abis disember 12 nk jmp thn bru dh..aprrove siap dpt 5k ngan backlated cmpur sekali semuanya 12k.hasilnya gaji 1k lebih setelah start potongan muamalat.tp thn ni dieorg dh pendekkan tempoh dr 15thn ke 10thn dan byk kerenah birokrasi..sbb member aku dh try buat dlm thn 2013 ni.

    ReplyDelete
  18. Thanks for the info shared

    ReplyDelete
  19. sye pon nk share, kesian bg pekerja smbilan gaji harian...yg ssh nk buat loan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KLau plajar blh ka meminjam wlaupun xda slip gaji @ pnjamin ??

      Delete
    2. KLau plajar blh ka meminjam wlaupun xda slip gaji @ pnjamin ??

      Delete
  20. Mmg susah. tp masih ada cara cumanya kena ada disiplin tggi.

    ReplyDelete
  21. Baik keje swasta dr tentera.x guna nm kerajaan tp nk buat loan ssh.

    ReplyDelete
  22. Slm,enck halif saya nk tnye dkt RHB BANK bolh tk wt personal loan.

    ReplyDelete
  23. Apa syarat2 untk wt loan,bgi seseorg untk lulus

    ReplyDelete
  24. website ni boleh membantu, rahsialoanmudahlulus.com

    ReplyDelete
  25. Replies
    1. Sy gji xsmpai rm1500 blh wt pnjmn x...

      Delete

  26. Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda memerlukan modal untuk memulakan perniagaan? Adakah anda memerlukan apa-apa jenis pinjaman? mencari-cari lagi kerana kami menawarkan pinjaman kepada kedua-dua individu dan syarikat pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan. Hubungi kami hari ini pada jp.finance@aol.com untuk mendapatkan pinjaman anda hari ini.

    ReplyDelete
  27. Sy pkerja tmpoint bawah telekom.gji cuma rm1k+++ lyk x buat pinjmn....bnk ap ssuai

    ReplyDelete
  28. Klaw umor 20 blh ke wt pnjaman

    ReplyDelete
  29. Saya kerja swata,pasaraya giant..gaji cuma rm1300,saya nak buat pinjaman pribadi dlam 15k..ada loan d cimbbank jga,nk buat loan 15k tuk kahwin..bank apa yang layak tuk saya buat loan ya..BALAS

    ReplyDelete
  30. Saya krja pasaraya giant,gaji rm1300,nk buat loan dlam 15k untuk kahwin..layak kah saya tuk apply loan..BALAS

    ReplyDelete
  31. InsyaAllah boleh, cuba try tanya Bank Rakyat. Rasanya boleh janji tiada tanggungan lain

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,.sy gji 1500 kbwah,keje kilang,layk kew untk dptkn pjman,

      Delete
  32. salam.. sy nk buat pnjmn tp sy bru kje 4bln, dah sah jwtn.. gji 1600, brsih 1400 je.. ada loan krte 407 sbln.. nk wt dlm 30-35k.. nk sgt pkai duit,,,, arenip_raezali@yahoo.com..
    016-9060631

    ReplyDelete
  33. salam.. sy nk buat pnjmn tp sy bru kje 4bln, dah sah jwtn.. gji 1600, brsih 1400 je.. nk wt dlm 30-35k.. nk sgt pkai duit,,,, arenip_raezali@yahoo.com..
    016-9060631

    ReplyDelete
  34. Assalammualaikum en anip,

    Cuba en anip layari website www.imoney.my untuk pilih dan lihat kelayakkan en anip. Semoga membantu

    ReplyDelete
  35. Assalamualaikum
    sy agent pinjaman peribadi
    akn ada produk pnjaman bru utk angkatan tentera
    Rate 5.5
    potongan melalui ugat
    Bulan 10 ni bru bole start proces
    Tanpa penjamin
    tidak perlu byr upfront pd sy utk bt pinjaman
    harap dpt membantu
    jika minat emailkn payslip sebulan saja dlu
    email sy nnorkhairi@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah email dpt x..sahida_2561@yahoo.com

      Delete
    2. Asskm...btl ke ni????bank mana tu

      Delete
  36. Apakah Anda membutuhkan pinjaman?
    Apakah Anda memiliki kredit yang buruk?
    Anda membutuhkan uang untuk membayar tagihan?
    Anda perlu memulai bisnis baru?
    Apakah Anda memiliki proyek yang belum selesai di tangan karena dana miskin?
    hubungi kami melalui mail
    standar pinjaman 1990@outlook.com

    ReplyDelete
  37. sy anggota tentera..di sg buloh,tlg hbgi sy,sy memerlukan pnjaman skrg..0122149244

    ReplyDelete
  38. perhatian,

    Memohon untuk pinjaman cepat dan mudah untuk membayar bil-bil dan untuk memulakan pembiayaan baru projek-projek anda pada kadar faedah yang paling murah sebanyak 3%. Sila hubungi kami hari ini melalui: elijahloanfirm@hotmail.com dengan jumlah pinjaman yang diperlukan sebagai tawaran pinjaman minimum kami adalah 1,000.00 kepada mana-mana pilihan pinjaman amount.I pagi disahkan, berdaftar dan legit lender.You boleh menghubungi saya hari ini jika anda berminat untuk mendapatkan ini pinjaman, hubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai proses pinjaman, proses seperti terma-terma dan syarat-syarat pinjaman dan bagaimana pinjaman akan dipindahkan kepada anda. Saya memerlukan jawapan mendesak anda jika anda berminat.

    BORANG PERMOHONAN PINJAMAN

    (1) Nama Penuh:
    (2) Jumlah Diperlukan sebagai Pinjaman:
    (3) Nombor Telefon:
    (4) Duration:
    (5) Negara:
    (6) State / Province:
    (7) Pendapatan Bulanan:
    (8) Status Perkahwinan:
    (9) Umur / Jantina:
    (10) Pinjaman Tujuan:

    NOTA: Semua Jawapan hendaklah dikemukakan kepada: elijahloanfirm@hotmail.com untuk pemprosesan cepat.
    Terima Kasih,

    Encik Elia
    C.E.O / elijahloanCompany.

    ReplyDelete
  39. perhatian,

    Memohon untuk pinjaman cepat dan mudah untuk membayar bil-bil dan untuk memulakan pembiayaan baru projek-projek anda pada kadar faedah yang paling murah sebanyak 3%. Sila hubungi kami hari ini melalui: elijahloanfirm@hotmail.com dengan jumlah pinjaman yang diperlukan sebagai tawaran pinjaman minimum kami adalah 1,000.00 kepada mana-mana pilihan pinjaman amount.I pagi disahkan, berdaftar dan legit lender.You boleh menghubungi saya hari ini jika anda berminat untuk mendapatkan ini pinjaman, hubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai proses pinjaman, proses seperti terma-terma dan syarat-syarat pinjaman dan bagaimana pinjaman akan dipindahkan kepada anda. Saya memerlukan jawapan mendesak anda jika anda berminat.

    BORANG PERMOHONAN PINJAMAN

    (1) Nama Penuh:
    (2) Jumlah Diperlukan sebagai Pinjaman:
    (3) Nombor Telefon:
    (4) Duration:
    (5) Negara:
    (6) State / Province:
    (7) Pendapatan Bulanan:
    (8) Status Perkahwinan:
    (9) Umur / Jantina:
    (10) Pinjaman Tujuan:

    NOTA: Semua Jawapan hendaklah dikemukakan kepada: elijahloanfirm@hotmail.com untuk pemprosesan cepat.
    Terima Kasih,

    Encik Elia
    C.E.O / elijahloanCompany.

    ReplyDelete
  40. Salam sy anggpta temtera sy nk buat pinjam sy lje di jln ipoh.tlg hubungi 01112272125..

    ReplyDelete
  41. Sy perlukn pinjamam segera sy anggota tentera di jln ipoh kl.dh berhikmat slme 7thn tlg hubingi sy 01112272125

    ReplyDelete
  42. Sy dah cuba byk bank termasuk bank islam..mmg x dpt..nak cuba Rhb dgr2 ada promosi skrg utk buat loan

    ReplyDelete
  43. Sy dah cuba byk bank termasuk bank islam..mmg x dpt..nak cuba Rhb dgr2 ada promosi skrg utk buat loan

    ReplyDelete
  44. salam, saya pernah buat loan peribadi bank islam sebanyak rm 15000. dengan tempoh bayaran balik 15 tahun pada tahun 2010 dengan bayaran balik rm157 (kalu tak silap). tapi bank islam tidak potong melalui biro angkasa dan wajid akaun gaji mesti menggunakan bank islam.Selepas 6 bulan buat loan, aku ada masalah, selalui duit bayaran gaji potong dua kali dalam sebulan, aduh...masa tu baru posting dan kahwin. bila report kat bank, bank cakap memang ada potong dua kali, tapi pihak bank akan refund balik. hammmpeeh, sampailah aku buat overlap bank rakyat untuk tutup loan bank islam ni.

    Pesanan: Saya tak larang untuk pinjaman dari bank islam, ni hanya kisah saya untuk kongsi sahaja.

    ReplyDelete
  45. Halo , saya Mrs Becky Ovia , pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberi hidup waktu peluang pinjaman . Apakah Anda membutuhkan pinjaman mendesak untuk melunasi hutang-hutang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman modal untuk meningkatkan bisnis Anda ? Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya ? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek ? mencari lagi karena kita di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu . Kami Pinjaman dana kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan , yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan , berinvestasi pada bisnis pada tingkat 2 % . Saya ingin menggunakan media ini untuk menginformasikan bahwa kami memberikan bantuan handal dan penerima dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman . Jadi hubungi kami hari ini melalui email di : (beckyovia99@live.co.uk)

    ReplyDelete
  46. saya tentera memerlukn pjmn boleh ke elijahloanfirm uruskn..0195131412..segera..tq

    ReplyDelete
  47. bank rakyat the best.maybank teruk.bank rakyat saya dh default payment 4 bulan pun diorg bagi can lagi buat overlap.dan staf sangat baik.bank islam pun teruk.

    ReplyDelete
  48. kepada semua yg nk buat personal loan BANK RAKYAT terutama pekerja KONTRAK dgn GOV, KTMB, TENTERA, Polis Bantuan ... Kelulusan cepat more detail bleh email acematt_trading@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. En acematt masih ada ke loan bank rakyat...blh pm x??

      Delete
  49. kepada semua yg nk buat personal loan BANK RAKYAT terutama pekerja KONTRAK dgn GOV, KTMB, TENTERA, Polis Bantuan ... Kelulusan cepat more detail bleh email ke acematt_trading@yahoo.com kl area

    ReplyDelete

  50. Anda perlu uang untuk memulai bisnis Anda sendiri
    silahkan hubungi kami karena kami memberikan kredit kepada perusahaan-perusahaan swasta
    dan perusahaan di bawah jelas dan dimengerti
    syarat dan kondisi. Hubungi kami dengan email ini jackbransonloanfirm@gmail.com
    DIBUTUHKAN jumlah pinjaman:
    Tujuan pinjaman:
    seks:
    nama:
    ADDRESS:
    PHONE:
    Status pernikahan:
    AGE:
    posisi:
    Monthely PENGHASILAN:
    COUNTRY:
    Email jackbransonloanfirm@gmail.com

    ReplyDelete
  51. Bro nk tnya...pinjaman ni hanya tuk muslim atau non muslim...tlg bg jwpan....

    ReplyDelete
  52. Bro nak tanya...adakah pinjaman bank islam ni dikhaskan untuk muslim sahaja ataupon non muslim blh ikut serta?perlukan penjelasan

    ReplyDelete
  53. Non muslim pun boleh roy. xde masalah

    ReplyDelete
  54. saya nak tnya klw saya nak memohon pinjaman peribadi perkahwinan bank rakyat blh ker..saya dah try bnyk bank tpi semua x lepas??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh janji rekod CCRIS dan CTOS anda clear

      Delete
    2. Sy nk tya.. sy dah byak cuba wt pinjaman bank tp sume bank reject sy pasal sy x pnh wt apa2 pinjaman sebelum ni.. sy kerja sendiri ada daftar ssm.. pendapatan tinggi tp tetap x lepas.. ada sapa2 bleh bantu sy

      Delete
    3. Ada sapa2 bleh bantu sy..sy dah cuba pinjam bank tp kene reject sebab sy x penah wt pinjaman apa2 pon..sy kerja sendiri ada
      daftar ssm.. bulanan pendapatan tggi tp tetap bank reject.. ada sapa2 bleh bantu sy

      Delete
  55. gji brsih saya 700..bley x bt pnjman...ask only..

    ReplyDelete
  56. gji brsih saya 700..bley x bt pnjman...ask only..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tanya saya boleh je. Tp bergantung pada amaun nak pinjam tu ler

      Delete
  57. Cik sy nk tye n btl2 nk wat loan.. sbb sy dah cube wt loan kay bank tp bank reject sbb sy x penah wt apa2 pinjaman.. sy kerja sendiri ada daftar ssm.. bulanan duit kua masuk cantik tp x lepas sbb sy x penah wt loan..ada sapa2 boleh bantu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ke sma ngn abg sy..loan xlpas..xtau dah nk wat loan kt mana?dapa ke loan??ape petua..bole pm sy x???0195640792

      Delete
  58. Cuba apply kredit kad. bayar ontime. n reapply balik loan.

    ReplyDelete
  59. Blh bg info bank mana yg blh terima tentera swbagai peminjam..nk pinjam kt koperasi ceo x nk sain syart ketat

    ReplyDelete
  60. Blh tolong bg info bank mana yg meluluskn tentera sbgai peminjam..nk pinjam kt koperasi tentera ceo x nk sain syrat ketat

    ReplyDelete
  61. Blh bg info bank mn yg blh angota tentera buat pinjaman..nk buat kt koperasi ceo bnyak syarat nk sain

    ReplyDelete
  62. Blh bg info bank mn yg blh angota tentera buat pinjaman..nk buat kt koperasi ceo bnyak syarat nk sain

    ReplyDelete
  63. Blh bg info bank mana yg blh terima tentera swbagai peminjam..nk pinjam kt koperasi ceo x nk sain syart ketat

    ReplyDelete
  64. Saya kakitgn kerajaan tgh buntu nk buat personal loan mana yg bagus

    ReplyDelete
  65. Hi, I've recently applied my personal loan from Aslah Swasta, for more details you can check out http://www.imoney.my/personal-loan/bank-rakyat/personal-financing-i-aslah-swasta.. hope it helps. the rates are good too.

    ReplyDelete
  66. sy pkerja swasta..gaji 1500..by cash..da penah try wt loan kt aeon, rhb easy,cimb..tp kene reject...bank mane ag bole sy wt ye?..memerlukan sgt loan ni..

    ReplyDelete
  67. sye pekerja swasta,
    gaji basic 1300...
    kerja dah lebih 2 tahun
    boleh buat pinjaman ker??
    ada ccris dlm 2k..ada spe boleh bantu?
    email..firdausazri1988@gmail.com

    ReplyDelete
  68. maaf tompang iklan-Salam sejahtera..sape2 y bekerja kakitangan kerajaan,badan berkanun & glc (telekom,pos malaysia,tnb,ktmb, dll ) berstatus KONTRAK yang susah utk lepas personal loan ,boleh hubungi sy. Pinjaman dr pihak bank,interest hanya 3.32 setahun,tempoh pinjaman sehingga 10 tahun.Sebarang pertanyaan call/sms/whatsAap 013-2945801.
    tq

    ReplyDelete
  69. maaf tompang iklan-Salam sejahtera..sape2 y bekerja kakitangan kerajaan,badan berkanun & glc (telekom,pos malaysia,tnb,ktmb, dll ) berstatus KONTRAK yang susah utk lepas personal loan ,boleh hubungi sy. Pinjaman dr pihak bank,interest hanya 3.32 setahun,tempoh pinjaman sehingga 10 tahun.Sebarang pertanyaan call/sms/whatsAap 013-2945801.
    tq

    ReplyDelete
  70. Assalamualaikum & Salam sejahtera.....

    Berita Baik khas utk kakitangan Kerajaan / Badan Berkanun/ Glc staff Berstatus tetap & KONTRAK!!!!!!

    - Pinjaman Peribadi Khas utk Kakitangan kerajaan,badan berkanun / glc staff berstatus tetap/ KONTRAK

    - Jumlah pembiayaan sehingga 200k

    -Tempoh bayar balik sehingga 10 tahun

    -Interest tahunan serendah 3.4 %

    -Bekerja 3 bulan sudah layak memohon

    -Tanpa Penjamin

    **kami akan memungut dokumentasi di tempat anda**

    ***Sesiapa yang pernah kecewa utk buat pinjaman boleh hubungi sy.
    InsyaAllah ,sy akan uruskan sehingga berjaya.

    ReplyDelete
  71. Assalamualaikum & Salam sejahtera.....

    Berita Baik khas utk kakitangan Kerajaan / Badan Berkanun/ Glc staff Berstatus tetap & KONTRAK!!!!!!

    - Pinjaman Peribadi Khas utk Kakitangan kerajaan,badan berkanun / glc staff berstatus tetap/ KONTRAK

    - Jumlah pembiayaan sehingga 200k

    -Tempoh bayar balik sehingga 10 tahun

    -Interest tahunan serendah 3.4 %

    -Bekerja 3 bulan sudah layak memohon

    -Tanpa Penjamin

    **kami akan memungut dokumentasi di tempat anda**

    ***Sesiapa yang pernah kecewa utk buat pinjaman boleh hubungi sy.
    InsyaAllah ,sy akan uruskan sehingga berjaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bole tolg x sya skrg tgh cri loan tuk husbnd sya..gji rm1400..gaji trima tunai..ada rekod ctos..bnr2 mmerlukan..kat lahad datu. Sabah..klau ada yg bole bantu pm sya kat 0128628399..btl2 mmerlukn dlm rm7k..

      Delete
  72. Salam...sy seorang anggta tntera,nk buat pnjaman untuk byar utang kperasi n pernama,,tlg bantu sy,,,0194838714

    ReplyDelete
  73. nak tanya sikit ...boleh saya buat loan gaji bualanan saya Rm1300 tiada potong epf dan xmasuk bank boleh ke bt..tima kasih

    ReplyDelete
  74. Salam. Sy seorg anggota tntra tlh brkdmt 8 thn..ingin wt pnjmn utk mnyelsaikn htg koprsi dn prnma krne gji kcil sgt. Ade sesiape blh tlg..0136890996.

    ReplyDelete
  75. berhati2 dgn interest dan along skng dan pndai buat iklan hebat tuk menarik pelanggan.. tq

    ReplyDelete
  76. Sakit hati dgn Bank Islam (kononnye Islam lahhh)..buat loan rmh..2 taon byr mmg cntik..tp ade 1 bulan aku byr kurang RM 20!! sahaja..pdhl selama ni aku byr lebih dri amount yg dituntut bank spt dlm aggrement..mknenye payment aku outstanding RM20..terus bank caj aku trtunggak 1 bulan!!..utk pngetahuan aku dpt 'payment holiday' utk 2 bulan dlm 1 tahun..gara2 trtunggak RM20 aku gagal utk dptkan 'payment holiday'..pdhl bank xprnh pn bg notis aku trtunggak RM20..sgguh x adil..nasihat aku,bank islam hnya brtopengkan islam..better apply kat RHB,bank rakyat or public bank..

    ReplyDelete
  77. nak tanya, saya bkrja kat brunei,tapi sy masih wrganegara malaysia...kalau nk pnjam wang utk buat rumah kat malaysia for fmily...bank mana yg boleh sy buat pnjmn...?

    ReplyDelete
  78. Pembiayaan Peribadi Koperasi UKHWAH under Maybank. Interest 0.38% sebulan Tetap selama 10 Tahun, CCRIS/CTOS bawah 25K layak memohon, komitmen luar tidak diambil kira. Berminat Sila Balas boleh sms atau whatsapp +60176996617

    ReplyDelete
  79. Saya nak bertanye.manakah bank yg saya patut membuat personal loan.sebab baru first time buat loan.saya bergaji rm1450.00.berkerja syarikat swasta .sesiapa boleh memberi cadangan.

    ReplyDelete
  80. Llp blh wassup sye..0129857257

    ReplyDelete
  81. Tumpang tanya.. Macam mana nak buat loan dengan gaji bersih hanya rm1200 setelah tolak epf & socso? Kerja baru nk masuk 6 bulan. Tolong sesiapa yg tahu..

    ReplyDelete
  82. gaji bwh 2k bank mane senang buat personal loan slain rhb

    ReplyDelete
  83. loan utk swasta yg ade ccris ..ade sesapa bleh bantu? money lender n ahlong pls la taknak...kang kene simbah cat plak rumah aku huhuhu

    ReplyDelete
  84. kerajaan or swsta yg ade bklist bkerja dalam kawasan kl/slngor. kcuali tentera. boleh cuba mohon ngn sy.. bminat bleh cll or wssup 0175314354..

    ReplyDelete
  85. Assalammualaikum..sy nk buat loan personal..swasta..nk pinjam dalam 20k ..gaji 1300..boleh ker?
    Mohon pendapat.

    ReplyDelete
  86. Salam sy diana dari muar...n sy bkeja dptrnas slma 2thun n gji by cash..sy ingin mbuat pinjaman tok majlis kawen bln 7 ni n sy amt memerlukn..blh cdgkn bank mane y blh sy mhon?urgent

    ReplyDelete
  87. sy seorang penganggur sekarang memerlukan bantuan kewangan untuk kelangsungan hidup sebelum mendapat pekerjaan yg baru.mohon bantuan..kamal 0123768079.mohon bantuan dengan segera.terima kasih

    ReplyDelete
  88. Sy kerja swasta as acc executive gaji juz basic rm2625.. Sy nk buat personal loan 47k, utk biz.. Angaran bulanan sy blh commit byr around 1200 sebulan.. Bank mna layak utk sy

    ReplyDelete
  89. I ingat Bank Islam yang boleh anda cuba jika nak wang dengan cemas.

    ReplyDelete
  90. Adakah anda memerlukan pinjaman .Kami adalah sah dan menjamin pemberi pinjaman pinjaman. Kami adalah sebuah syarikat dengan bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman tabungan kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan. Saya mahu menggunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa kami memberikan bantuan benefisiari dipercayai sebagaimana Kami akan gembira untuk menawarkan pinjaman Hubungi kami melalui E-mel: hammers.credit@gmail.com

    Perkhidmatan Disediakan termasuk

    * Penyatuan Hutang
    * Pinjaman Perniagaan
    * Pinjaman Peribadi.
    * Pinjaman Kereta
    * Sewa dan House Pinjaman

    Masuk kira semula jika berminat dengan kadar faedah kami sebanyak 4% tahunan. Hubungi kami melalui E-mel: hammers.credit@gmail.com

    Sila Nota: Semua individu yang berminat hendaklah menghantar mesej kepada e-mel kami untuk maklum balas segera dan butiran untuk mendapatkan pinjaman.

    Selamat sejahtera.

    ReplyDelete

  91. Apakah Anda perlu 100% Loan? Saya dapat melayani kebutuhan keuangan Anda dengan lebih sedikit masalah pengembalian itu sebabnya kami mendanai Anda untuk hanya 2%. apapun Anda situasi, wiraswasta, pensiunan, memiliki peringkat kredit yang buruk, kami dapat membantu. pembayaran yang fleksibel lebih 3 sampai 20 years.Contact kami di: joycerolandloancompany@gmail.com yang Anda mencari pinjaman jangka panjang atau pendek

    1 Nama Lengkap: ............................
    2 Kontak Alamat: .......................
    3 Jumlah Pinjaman: ....................
    4. Durasi Pinjaman ...................
    5. Nomor Telepon Langsung: .................

    Salam,
    Ibu Joyce

    ReplyDelete
  92. Slm 1 mlysia...ade x pinjman peribadi..mcm bank...khas untuk tentera...tgah cari pinjman ni..gobotmosolin87@gmail.com

    ReplyDelete

Disember 2017

Sekejap masa berlalu. Sedar xsedar dah masuk bulan Disember. Penghujung tahun 2017. Ntah apa yg kita target tahun ni dah tercapai ke belum...